עמוד:69

3 א . המרחק בין חדרה לנתניה הוא 24 ק"מ . יעל מדדה מרחק זה במפה שלה ומצאה שהוא 2 ס"מ . מהו קנה–המידה במפה של יעל ? ב . במפה של נמרוד קנה–המידה הוא . 1 : 200 , 000 שערו וענו ( בלי חישוב : ( האם המרחק במפה של נמרוד בין אותן שתי הערים יהיה גדול יותר או קטן יותר מזה שבמפה של יעל ? ג . דיון קנה–המידה במפה . 1 : 50 , 000 : I קנה–המידה במפה . 1 : 500 , 000 : II באיזו מהמפות יהיה המרחק בין תל - אביב לאשדוד גדול יותר ? פי כמה ? למה ? 4 בסוף החוברת תמצאו שתי מפות של הגליל העליון המזרחי . לכל מפה יש קנה–מידה שונה . השתמשו במפות בפעילויות הבאות : א . התבוננו במפה א . מהו קנה–המידה שלה ? מצאו במפה את צפת ואת טבריה . שערו מה המרחק ביניהן במציאות : יותר מ8– ק"מ ? יותר מ80– ק"מ ? מדדו את המרחק במפה וחשבו את המרחק במציאות . ב . התבוננו במפה ב ומצאו גם בה את צפת ואת טבריה . שימו לב : קנה–המידה של מפה זו חסר . מה המרחק בין שתי הערים במפה זאת ? • שערו את קנה–המידה של מפה ב . חשבו את קנה המידה . ג . מאיה מצאה באטלס שלה מפה של אותו האזור , בקנה–מידה . 1 1 , 000 , 000 שערו : מה המרחק בין טבריה לצפת במפה זאת ? חשבו מרחק זה לפי קנה–המידה ולפי המרחק במציאות ( שמצאתם בסעיף א . ( ד . סירה שטה בקו ישר מטבריה לעין–בב = ומשם לגנוסר . בחרו את אחת המפות , כרצונכם , וחשבו לפיה את אורך המסלול של הסירה במציאות . ה . כיתה ו מיבנאל ( דרומית–מערבית לטבריה ) יוצאת לטיול רגלי של שלושה ימים . תכננו לכיתה מסלולי הליכה : בכל יום י = לכו התלמידים והתלמידות 20 ק"מ בערך , ובסוף היום יגיעו ללינה לאחד המקומות המסומנים במפה . היעזרו באחת המפות . ציינו בכל יום מאין יצאו = התלמידים , היכן יעצרו , ומהו האורך במציאות של כל אחד מקטעי הדרך שיעברו . למורה : במפות רבות יש קנה–מידה קווי . אפשר להיעזר בו לאומדן של מרחקים במציאות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר