עמוד:48

ה . חלוקה לחלקים לא שווים 120 1 ילדים וילדות בוגרי כיתות א , ו80– ילדים וילדות בוגרי כיתות ב , משתתפים בקייטנה בקייטנה יש 30 כדורים . דיון כיצד , לדעתכם , כדאי לחלק את הכדורים בין שתי הקבוצות ? 2 לפניכם אוסף של 30 חרוזים ירוקים ואפורים . צבעם של החרוזים נמחק פירקו את האוסף לחוליות שוות , שהיחס בהן הוא א . ציירו וצבעו את החרוזים בחוליות שהתקבלו . בכל פעם שאתם מציירים חוליה נוספת , הקיפו באוסף המקורי את החרוזים שהשתמשתם בהם ( כמו בדוגמה . ( ב . כמה חרוזים בסך–הכול צבעתם באפור ? כמה חרוזים בסך–הכול צבעתם בירוק ? השלימו את טבלת ההתאמה . • בכמה חרוזים השתמשתם בכל חוליה ? כמה חוליות יצרתם ? כמה פעמים שוכפל היחס המצומצם ? דיון היכן "רואים" בטבלה שיש 30 חרוזים בסך–הכול ? היכן "רואים" בטבלה את סכום החרוזים בכל חוליה ? המשך למורה : פעילות 1 מציגה בעיה של חלוקה לחלקים לא שווים . בשלב זה אין הכרח שכל התלמידים יפתרו את הבעיה , ואין צורך לדון בדרכי הפתרון . בהמשך הפרק הם ילמדו לפתור בדרך שיטתית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר