עמוד:21

ה | רוטב הסלט הסודי של אייל מכיל מספר קבוע של כפות שמן ומספר קבוע של כפות חומץ . כשהזמין אורחים הגדיל אייל את הכמות פי , 4 והשתמש ב20– כפות שמן וב12– כפות חומץ . כמה כפות שמן וכמה כפות חומץ יהיו ברוטב לסלט שיכין לראש השנה , כאשר יצטרך להגדיל את כמות הרוטב הרגילה פי ? 3 4 חקירה של טבלת המספרים א . השלימו את המספרים החסרים בטבלת ההתאמה הבאה , והוסיפו לה התאמות משלכם . מצאו קשרים מעניינים בטבלה הזאת . ב . האם בטבלה שלמעלה מתאים לצייר חץ כזה אם כן - הוסיפו , וציינו מעל החץ פעולה ומספר . המספר שמעל לחץ אינו חייב להיות שלם . בדקו אם הפעולה שהחץ מסמן מתאימה לכל השורות . האם בין כל שתי שורות בטבלה מתאים לצייר חצים כאלה למורה : לפעילות , 4 סעיף א : בשלב זה של הלמידה , כאשר טרם למדו כפל וחילוק במספרים עשרוניים , סביר להניח שהתלמידים ישתמשו ביחסים הכפליים שבין השורות , למשל כך : סעיף ב : פעילות זאת היא אתגר מפני שהיא מצריכה כפל ( או חילוק ) בשברים ( פשוטים או עשרוניים . ( * מסמנים חץ בכיוון מסוים ופעולה מתאימה , למשל : 25 כדי לחשב את המספר שכופלים בו , אפשר לכתוב את המשוואה : . מכאן : . .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר