עמוד:13

שלב שני : נ > פץנחים את תצלומי האוויר הקרטוגרפים שהתמחו בפענוח של תצלומי אוויר >? זהים את פרטי הנוף שרואים בכל אחד מהתצלומים , ממינים ומסדרים אותם בקבוצות . למשל , תצלום האוויר שלמעלה הוכן לצורכי מיפוי של העיר תל אביב . אפשר לזהות בתצלום בניינים בני 3-2 קומות , בניינים רבי קומות ופארקים . אפשר לזהות גם רחובות ראשיים ( רחבים ) ורחובות משניים ( צרים יותר . ( לבסוף הקרטוגרפים יכולים לבחור מתוך מ ^ גר הנתונים שלהם רק את פרטי הנוף שמתאימים למפה המסוימת שהם מכינים . כך , למשל , למפת תחבורה של תל אביב הם יבחרו רק את הרחובות הראשיים ואת הרחובות המשניים , והם לא יראו בה את הבניינים ואת העצים . שלב שלישי : מסמנים את פרטי הנוף במפה הקרטוגרפים רוצים שהמפה שהם מכינים תהיה ברורה , קלה להבנה , ושלא יהיו כה פרטים רבים מדי או מעטים מדי . לשם כך הם בודקים את הפרטים שבחרו להכניס למפה ומחליטים איך לסמן כל אחד מהם . למשל , כמפה שלמעלה מוצג אותו האזור שרואים בתצלום האוויר שלצידה . במפה זאת הקרטוגרפים החליטו לוותר על סימון בתי המגורים ולהכניס למפה רק את הרחובות הראשיים והמשניים ומקומות ציבוריים גדולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר