עמוד:10

שאלות למחשבה : מה תעשה חנה עכשיו ? האם היא תסתפק בדברי העידוד של אלקנה ? האם הבטחתו שהוא טוב לה מעשרה בנים משכנעת אותה ? ומה עוד חנה יכולה לעשות עכשיו , כשהיא נמצאת בשילה , מקום משכן ד ? ' על כך תלמד בהמשך . דיון עם המורה למורה " אח ? י אכלה ב ? ?? ה" ( פס' ט : ( "פתרון : אחרי עת האוכל ... שאם תאמר 'אח ? י [ ש ] אכלה' חנה , והלוא כבר נאמר ' ו ? ? ב ? ? ה ו ?? א ת ? אכל' ( לעיל פס' ז , ( אלא על כורחך 'אח ? י אכלה ב ??? ה' - פתרונו : אחרי עת האוכל שבשילה" ( ר' יוסף קרא לפס' ט . ( על פי דברי חנה לעלי בפס' טו ודברי הכתוב בפס' יח - נראה שחנה עצמה לא אכלה ולא שתתה , אלא רק ישבה עם בני משפחתה בסעודת הזבח . גם צורת "אכלה" ( בביטוי "אחרי אכלה" ולא - אחרי אשר אכלה ) וגם המקבילה ?" ת ? ה " ? מצביעות כנראה על צורת מקור ( כלומר : אחרי האוכל והשתייה ) ולא על פעולה שחנה עשתה ( וכך מפרש גם רש"י . ( • שאלות למחשבה : שאלות אלו מדגימות הפסקה נכונה באמצע סיפור - כדי ליצור מתח וכדי לכוון את הלומד להמשך . מומלץ לקרוא את השאלות במליאת הכיתה בלי לנסות לענות עליהן . בתכנון הוראת ספר שמואל יש להיעזר בפעילויות מסוג זה לסיום שיעור ולקראת השיעור הבא . צילום © לשכת : משה העיתונות מילנר הממשלתית , מחלקת הצילומים , ירושלים שי ? ה של ימינו - צילום מהאוויר . " ועלה האי ? הה ? א מעיר ? מ ? מים ימימה לה ?? ח ? ת ולז ? ח לד' צבא ? ת ??? ה" ( פרק א פס' ג )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר