עמוד:9

? " וכעס ? ה צ ? ת " ... ? ( פס' ו ) קרא פס' ו - ואת פירוש רש"י לפסוק , דיבור המתחיל ( ד"ה ) "צרתה : " מדוע נקראה פנינה - צרתה של חנה ? היעזר במילון לפרקים א-ג וכתוב : מה עשתה פנינה , צרתה של חנה ? העתק מפס' ז את המילים המלמדות שהתנהגותה של פנינה כלפי חנה חזרה בכל פעם שהם היו עולים לרגל לשילה : כיצד הגיבה חנה ? ( פס' ז - אחרי האתנחתא ) ¥ " ו ? אמר ל ? אל ? נה אי " ... ?? ( פס' ח ) קרא פס' ח והיעזר במילון לפרקים א-ג . אלקנה ניסה לנחם את חנה ולעודד אותה - ואמר לה : ( פס' ח ) " למה ולמה ? ולמה " ? ? אלקנה שאל את חנה שלוש שאלות , שכל אחת מהן מתחילה במילה "למה . " לפי דעתך , מדוע אלקנה עשה זאת ? אלקנה הסביר לחנה עד כמה הוא אוהב אותה : ( פס' ח - אחרי האתנחתא ) למורה " למה תב ? ? י ולמה ? ? א ת ? אכלי ולמה ? י ?? ע לבב " ? ( פס' ח : ( החזרה על המילה "למה" היא אמצעי סגנוני המעיד על התעניינותו החוזרת ונשנית של אלקנה במצבה של חנה באמצעות שלוש שאלות קצרות . יש להפנות את תשומת לב התלמידים לקשר בין מצבה של חנה , כמתואר בפס' ו-ז , ובין שאלותיו של אלקנה : "ו ? ? ב ? ? ה" ( פס' ז ) - "למה תב ? ? י ; " ? "ו ?? א ת ? אכל" ( פס' ז ) - "ו ? למה ? א ת ? אכלי ; " ? "ו ? כעס ? ה ? צ ? ת ?? ? ם ? עס" ( פס' ו ) - "ו ? למה י ?? ע לבב . " ?? יש צרה - שהיא לפעמים צרה צרורה , ויש - בלשון המקרא - עוד צרה ... כדאי לעיין במי ? ן לפרקים א-ג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר