עמוד:111

ב400- השנים הראשונות מאז הופעת האסלאם התקיים החינוך הדתי הגבוה במסגדים , ביוזמתם של חכמי דת שעסקו בהוראת תלמידים בני עשרה . הם נתמכו על-ידי תרומות או קיבלו שכר לימוד מתלמידיהם . נושאי הלימוד היו הקךאן , החךית , ' ההלכה והמשפט . מאז המאה ה11- לקחה המדינה האסלאמית על עצמה את טיפוח החינוך הדתי הגבוה . בשנת 1058 הוקמה בנישאפור , איראן של ימינו , המךךסה הראשונה - בית ספר גבוה ללימודי דת . לאחר מכן החלו לבנות מדארס ( ריבוי של מךךסה ) בכל רחבי המדינה המוסלמית . המךאךס מומנו על-ידי המדינה וכן הופנו אליהם כספי אוקאף ( הקדשים . ( . 1 מהו מקור סמכותם של אנשי הדת המוסלמים ? הסתמכו על המונח עלמאא ' המופיע במילון המונחים . . 2 מהו מקור סמכותם של כוהני הדת בנצרות ? . 3 מהו מקור סמכ 1 תו ההלכתית של הרב ביהדות ? . 4 מהו המקום המוקצה לנשים בתפקידי ההנהגה הדתית בכל אחת מן הדתות ? כיצד מנומק מקום זה בכל דת ? ציינו את הדמיון והשוני בין הדתות בכל הנוגע להנמקות אלה . . 5 מה משותף לבתי הדין של שלוש הדתות במדינת ישראל ? . 6 מיהם קובעי החוק הדתי בכל אחת מן הדתות ? ומהו מקור סמכותם ? . 7 מהו "עודם של הדרשנים בכל אחת מן הדתות ? במה דומים האמצעים שהם נוקטים בהם כדי להשיג את תשומת לבם ואת צייתנותם של המאמינים ? . 8 אילו תפקידים "חוד"ם יש לכוהני הדת בנצרות , בהשוואה לתפקידי הרב והאמאם ? תיק לקראן , המאה ה 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר