עמוד:71

ומקיימים מצוות מוסריות , יזכו בחיי גן עדן . השקפה זו מסתמכת על פסוק קראני האומר : "כי הישרים מבין אלה שהתיהדו , העאביאים והנוצרים , המאמינים באללה והיום האחרון ועושים את הטוב , עליהם לא יהיה לא מורא ולא יגון * " . ( סירת השולחן , 5- פסוק . ( 69 בספרות הרוךית , ' שנוצרה בין המאה השביעית לבין המאה העשירית , יש הרחבה של תיאורי השינויים שיתחוללו לפני יום הדין - למשל , עליית השמש מן המערב . כמו כן מתוארת שם הופעתו של הןג ' אל - משיח שקר , שיפגע במאמינים ויזרע הרס בעולם בעזרת עמים כיא ' ג ' וג ' ומא ' ג'וג . ' הןג ' אל ישלוט בעולם תקופה מסוימת , עד אשר יופיע המשיח - אלמהךי ( בערביתהמונחה על-ידי האל בדרך הישר ) שיחסל אותו וישחרר את האנושות מעריצותו . המהךי מזוהה בחלק מספרות הרוךית' עם הנביא עיסא , הוא ישוע הנוצרי . לאחר מכן ישרור שלום בעולם , ואז " אריות ישכנו עם גמלים , נמרים עם פרות וזאבים עם כבשים , ונערים קטנים ישחקו בלא פחד עם נחשים" ( מתוך פירוש לקובץ החךית ' של אלתךמך י י . ( בהגות ימי הביניים אוחדו חזונות יום הדין והמאבק הסופי בין כוחות הטוב לכוחות הרוע . המשפט האלוהי שייערך לכל אדם נתפס כחלק מתהליך ההתגברות של האמונה על הכפירה . תהליך זה יהיה מלווה במאבקים קשים , ובמהלכו ייהרס חלק מן העולם וישונו חוקי טבע , כגון כיוון זריחת השמש בבוקר . בהגות המוסלמית המאוחרת יותר נחלשה הציפייה למאבק עולמי בין כוחות הטוב לכוחות הרוע , וחשיבותו של הרעיון המשיחי ירדה . בקרב השיעה , לעומת זאת , יש חשיבות רבה לציפייה לאלמהדי . ? : t לאחר הירצחו של חוסין בקרב כךבלאא ' ( ראו פרק ראשון - "סיפורים מכוננים , " עמ ' , ( 21 הנהיגו את השיעים צאצאי על חסין , שתוארם היה 'אמאמים' ( ראו אמאם במילון מונחים ) על-פי המסורת השיעית , נעלם בשנת 874 האמאם ה , 12 מחמד אבן אלרוסן אלעסכךי , במנהרה מתחת לעיר סמאךה , שבקרבת בגדאד . במשך שנים רבות נמשך הקשר בינו לבין המאמינים באמצעות ארבעה אנשים , שהעבירו למאמינים את הוראותיו . על-פי המסורת , ניתק הקשר עמו בשנת . 943 השיעים מאמינים שהוא עתיד להופיע שוב לקראת יום הדין . לאמאם הנעלם מחמד אבן אלרוסן המהךי אלעסכרי מצפים השיעים בתור 'אלמהךי' - כלומר , המשיח . על-פי אמונתם , יחזיר את השלטון על אומת המוסלמים לידי את השליטים הראויים לידי צאצאי עלי ויוכיח צדקת , טענותיהם של השיעים . מתוך : ספר הספרים של האסלאם - הקראן . תרגם מערבית ד " ר אהרון בן-שמש © . קק " ל . - ]\ nn סורת הסגידה , 32- פסוקים 20-12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר