עמוד:20

האסלאם אינו רואה במחמד את הנביא היחיד שקרא לבני האדם להאמין באל אחד ( שהרי קדמו לו אדם הראשון , נוח , אברהם , משה , ישוע הנוצרי , יונה ונביאים נוספים , ( אלא רואה בו את האחרון שבהם , "חותם הנביאים . " הראשונה שהאמינה בהטפותיו של הנביא מחמד ובשליחותו הנבואית הייתה אישתו חידיג ' ה . עלפי המסורת , הייתה חךיג ' ה , כאמור , סוחרת עשירה בת העיר מכה , שהעסיקה את מחמד לפני שקיבל את הנבואה . היא התרשמה מנאמנותו ונישאה לו , למרות שהייתה מבוגרת ממנו ב 15 שנים . למחמד וח'ךיג ' ה נולדו כמה ילדים , וביניהם פאטמה , שבבגרותה נישאה לבן דודו של מחמד , עלי ? T בן ' ? אבו T טאלב . T למחמד הייתה ביקורת על החברה בת-זמנו . הוא ביקר את מוסד העבדות ואת עושק העניים והחלשים , וכלל בבשורתו המוסרית את הקריאה לסולידריות חברתית . מחמד ביטא את אמונתו בשוויון בין בני אדם בבחירת עבד לשעבר , מראשוני המתאסלמים , לתפקיד המאך'ן , שהוא הקורא למוסלמים לבוא לתפילה . בשורת מחמד לא התקבלה על ידי רוב אנשי מכה , והיו ביניהם אף כאלה שייחסו לו קשרים עם השדים . בבשורתו היה איום על נכבדי מכה ועשיריה , אשר זכו להתעשר בזכות הפעילות המסחרית הרווחית סביב העלייה לרגל של רבבות אנשים אל הכעבה , שהייתה אז מקדש אלילי . כמה מאנשי מכה אף איימו על חייו של מחמד . לאור זאת , החליט מחמד לשלוח את חסידיו המעטים לחפש מקלט בחבש , שהייתה אז ממלכה נוצרית . מלך חבש התיר להם לשהות בארצו , ובכך הכיר באמונתם כאמונה מונותיאיסטית , הראויה להגנה מפני עובדי האלילים . מאורע זה זכור במסורת המוסלמית כ"הגירה הראשונה " ממכה - T ( הג ' ךה ראשונה . ( הנביא ניסה לשכנע את אנשי מכה באמיתות בשורתו גם באמצעות נס . הנס היה סיפור מסע שעשה באחד הלילות על גבי סוס מכונף , שנקרא "אלבךאק , " ממכה לירושלים ומירושלים לשמיים . ק 0 ע מתוך הסירה ( ביוגרפיה ) של Na : 1 n מחמד , מאת אבן השאם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר