עמוד:3

כל אחד וה"מפה" שלו או : מהדימוי בראש לציור מפה במחשבה ראשונה ישראל על המפה ! מירי , המחנכת של כיתה ח , נכנסה לכיתה והודיעה : "חבר'ה , בעקבות המאמצים שהשקענו , זכינו במקום הראשון בתחרות איכות הסביבה ! הפרס שהוענק לנו הוא טיול בן יומיים לכל מקום שנבחר . עכשיו אנחנו רק צריכים לקבוע לאן " . עומרי התפרץ ואמר : "טוב , בדרום הרי כבר היינו בטיול השנתי של השנה שעברה . זוכרים ? יצאנו מתל-אביב לבאר-שבע , ואז המשכנו למצפה רמון ולים המלח " . עידו הוסיף : "חבל שלא הגענו לאילת , אני מת על צלילות " . מאיה מיהרה לטעון : "בכיתה שהייתי בה בשנה שעברה מסלול הטיול היה שונה לגמרי : יצאנו מתל-אביב לחיפה , המשכנו לטבריה , ועשינו ( פטינג בנהר הירדן . ביום השני נסענו לצפת , טיילנו בהר מירון והשקפנו על החרמון " . נמרוד סיפר שכדי לחגוג בר מצווה הוא לקח את הכיתה לטיול לירושלים , ונועה אמרה שהיא מתכננת טיול בצפון ורוצה להגיע עד ראש הנקרה . נדב , שהתבלבל משפע ההצעות של חבריו , הציע : "אולי הכי פשוט זה לסמן על גבי המפה היכן כבר היינו " ? אז קדימה לעבודה : 1 סמנו קו מתחת לכל יישוב , נחל והר המוזכרים בקטע שקראתם . 2 לפניכם מפה "אילמת" של ישראל . השתמשו בידע ובזיכרון שלכם וסמנו בעיפרון על גבי המפה את שמות היישובים , הנחלים וההרים המופיעים בקטע . בשלב זה סמנו רק מה שאתם זוכרים , ואל תיעזרו במפה או באטלס ! 3 הוסיפו במפה את היישוב שאתם מתגוררים בו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר