עמוד:121

התבוננו בדיאגרמה וענו. אפשר להיעזר במחשבון: א.מדוע המספרים המייצגים את מפלס הכנרת הם מספרים שליליים ב.מהי השנה שבה היה מפלס הכנרת הנמוך ביותר בשנים 992-20061 ג.מהי השנה שבה היה מפלס הכנרת הגבוה ביותר בשנים 992-20061 ד.מהו הטווח של מפלס הכנרת הנמוך בשנים 992-20061 ה .מהו הטווח של מפלס הכנרת הגבוה בשנים 992-20061 ו.מהו החציון של מפלס הכנרת הגבוה בשנים 992-20061 ז.מהו החציון של מפלס הכנרת הנמוך בשנים 992-20061 ח.מהו הממוצע של מפלס הכנרת הנמוך בשנים 992-20061 ט.מהו הממוצע של מפלס הכנרת הגבוה בשנים 992-20061 י .בדקו מהו מפלס הכנרת הנמוך ביותר והגבוה ביותר השנה והוסיפו אותם לדיאגרמה. יא .תארו את השינויים שחלו במפלסי הכנרת בשנים האחרונות. ניתוח סיכויים התבוננו בנתונים על המשקעים וענו: א .מהו הסיכוי שתעלה הכנרת על גדותיה בחורף ובקיץ ב .מה הסיכוי שמפלס הכנרת יהיה גבוה מ(214-) מטר בתקופת הקיץ ג .מה הסיכוי שמפלס הכנרת יהיה נמוך מ(212-) מטר בתקופת החורף ד.מה הסיכוי שמפלס הכנרת יהיה בין (212-) מטר לבין (208-) מטר תקופת החורף ובתקופת הקיץ ב ה.כתבו מסקנות נוספות שאפשר ללמוד מהדיאגרמה. סיכום לאור מה שלמדתם בפרק זה על צריכת המים, על המשקעים בישראל ועל הכנרת - אילו היה בממשלת ישראל "שר המים", מה הייתם מציעים לו כתבו מכתב לשר המים ופרטו בו את המלצותיכם.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר