עמוד:119

רשמו קשיים ובעיות שאתם צופים שיקרו בזמן הבדיקה. רשמו בטבלה במחברתכם את הנתונים שהתקבלו בכל אחד מימי המדידה. אספו מכל הקבוצות את הנתונים על גובה המים במדיהגשם שלהן, וכתבו את הנתונים בטבלה. טבלה זו תציג את הנתונים על כמויות הגשם שירדו במשך חודש שלם במקום מגוריכם. השוו את הנתונים שלכם לנתונים שהתקבלו בתחנת המדידה המקומית או לנתונים בעיתונות או לנתונים המתפרסמים באתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי. האם יש הבדלים בין הנתונים אם כן, ממה הם נובעים לדעתכם בנו דיאגרמה והציגו את הנתונים שאספתם. •כתבו כותרת לדיאגרמה. •בציר האופקי כתבו את היום בחודש - 1 , 2, 3 וכן הלאה. •בציר האנכי כתבו את כמויות המשקעים במ"מ. •חשוב לשמור על הפרשים קבועים ולכן זכרו לרשום גם את הימים שבהם א היו משקעים (כמות משקעים - 0). ל התבוננו בדיאגרמה וענו על השאלות: א.מהו היום הגשום ביותר בחודש שנבדק איך רואים זאת בדיאגרמה שבניתם ב.מהו טווח המשקעים ג.מהו החציון של כמות המשקעים ד.מהי כמות המשקעים הממוצעת ה .מהי השכיחות היחסית של הימים שלא ירדו בהם משקעים בחודש שנבדק השוו בין הנתונים שהתקבלו במדידות שערכתם לבין הנתונים על כמויות המשקעים בחודש ינואר בשתי ערים שתבחרו מתוך הנתונים שבנספחים המצורפים לחוברת זו. (היעזרו במונחים האלה: טווח, חציון, שכיח, ממוצע ושכיחות יחסית.) •מה דומה ומה שונה בנתונים שהשוויתם •ממה ההבדלים נובעים לדעתכם •דוגמה לטבלאות המתאימות למשימות 3 ו4 אפשר למצוא באינטרנט באתר המתמטיקה של מטח. שם צפיות ג •במשימה 5 אפשר להשוות את הנתונים בעזרת אתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי לי.צoש.smי.קקק ת או בעזרת נתונים המתפרסמים יוםיום בעיתונים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר