עמוד:83

ב חישוב ממוצע 20 א .לפניכם קבוצת מספרים 16 , 10 , 2 , 13 , 11 , 4 , 14 . שמאל מצוירות שתי עמודות המתאימות למספרים 14 ו 4 . מ בעו עמודות גם לשאר המספרים (כל עמודה צמודה לקודמת לה). צ יבלתם דיאגרמת עמודות. הדגישו בצבע את היקף הדיאגרמה. ק 15 ב. שנו את הדיאגרמה לדיאגרמה אחרת שיש בה אותו מספר כולל ל משבצות ואותו מספר עמודות, אבל כל העמודות שלה שוות ש גובהן (דיאגרמה שצורתה מלבן). הדגישו בצבע אחר את היקף ב דיאגרמה השנייה.10 ה דיון•בדקו עם חבריכם באילו דרכים הם מצאו את דיאגרמת המלבן. •האם יש גם דרך של חישוב ג.כמה עמודות יש במלבן שקיבלתם הו גובה העמודות במלבן מ ד.מה שיניתם ומה לא שיניתם בדיאגרמה הראשונה כדי לקבל ת הדיאגרמה השנייה א גובה העמודות בדיאגרמת המלבן הוא הממוצע של קבוצת המספרים המקורית. 10 א. כמה עמודות בדיאגרמה שלפניכם מהי קבוצת המספרים שהדיאגרמה מייצגת ב. שנו את הדיאגרמה לדיאגרמת מלבן. שימו לב: אין לשנות את מספר המשבצות הכולל ואת מספר העמודות. ג. מהו הממוצע של קבוצת המספרים •הדגשת ההיקף של הדיאגרמות בצבעים שונים משמשת להבחנה בין הדיאגרמה הראשונה לשנייה. •בפעילות 1 בסעיף ב יש לדון בדרכים השונות שהשתמשו בהן התלמידים למציאת המלבן המתאים. הנה כמה דרכים שהתלמידים יכולים לתאר (אין הכוונה ללמדם את הדרכים האלה): א .דרך של נסייה וטעייה: מנסים לצייר מלבן מתאים. בודקים אם יש במלבן אותו מספר משבצות כמו בדיאגרמה (נעזרים בתרגיל כפל) וגם אותו מספר עמודות. אם לא - מנסים לסמן מלבן אחר, עד שמוצאים את המלבן המתאים. ב.העברת משבצות: מעבירים משבצות מעמודה לעמודה בדיאגרמת העמודות, עד שמקבלים מלבן. ג .דרך של חישוב: צלע אחת של המלבן שווה למספר העמודות (7). מחשבים את הצלע האחרת על ידי תרגיל חילוק - את מספר המשבצות הכולל מחלקים במספר העמודות: 1 = 7 : (16+0+21+13+11+4+14). 0

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר