עמוד:125

ט. פעילויות סיכום אתגר 1 לפניכם גופים שונים: א ב ד נתון: •רדיוסי העיגולים בגופים ב, ג, ד, ה שווים זה לזה, והם גדולים פי 2 מרדיוס הבסיס של גוף א. •הגבהים של גופים א, ב, ד שווים זה לזה, והם גדולים פי 2 מהגובה של גוף ג. •הגובה של גוף ה גדול פי 3 מהגובה של גוף ג. ב| שערו: • אילו גופים שווים בנפחם! • לאיזה גוף הנפח הקטן ביותר! ג| נוסיף נתונים מספריים: הגובה של גוף ג: 5 ס"מ רדיוס הבסיס של גוף א: 2 ס"מ •רשמו ליד כל גוף את הגובה שלו ואת רדיוס הבסיס שלו. •חשבו את הנפח של כל גוף. •בדקו את ההשערות שרשמתם בסעיף א. 2 ב| לתוך מנסרה משולשת שנפחה 24 סמ"ק הכניסו פירמידה מתאימה (בעלת אותו שטח בסיס ואותו הגובה5. מהו הנפח הכלוא בין שני הגופים! ג| לאחר מכן הניחו את הפירמידה מעל למנסרה. מהו נפח הגוף שנוצר משניהם גם יחד! למורה: לתלמידים הזקוקים לכך אפשר לפשט את פעילות 1 על ידי כתיבת הנתונים המספריים (רדיוס העיגול וגובה הגוף5 ליד כל אחד מהגופים. 125

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר