עמוד:99

ג. יחידות מידה נוספות המטר המעוקב נסו לדמיין קובייה שאורך כל צלע שלה הוא 1 מטר. קובייה כזאת משמשת גם היא יחידת מידה לנפחים ונקראת מטר מעוקב. הנפח של קובייה שאורך כל צלע שלה הוא 1 מ נקרא מטר מעוקב או בקיצור: מ"ק. 1 א. שערו: כמה קוביות של 1 סמ"ק ממלאות קובייה של 1 מ"ק! ב. בדקו את השערתכם. הציעו דרכים לבדיקה. ג.•כמה קוביות של 1 סמ"ק אפשר להניח לאורך צלע א5ת של הקובייה! •כמה קוביות של 1 סמ"ק נדרשות כדי לכסות שכבה א5ת של הקובייה! •כמה שכבות כאלה נדרשות כדי למלא את הקובייה כולה! כמה קוביות של 1 סמ"ק דרושות כדי למלא את הקובייה כולה! השלימו: =סמ"ק 1 מ"ק 2 א. כמה קוביות של 1 דצמ"ק נדרשות למילוי קובייה של 1 מ"ק! השלימו: =דצמ"ק 1 מ"ק כיצד חישבתם! ב. כמה ליטרים יש במטר מעוקב אחד של מים! השלימו: =ליטרים 1 מ"ק 3 א. שערו: מהו הנפח של חדר הכיתה! (אל תשכחו לרשום יחידת מידה.5 ב. באיזו יחידת מידה כדאי למדוד את הנפח של חדר הכיתה! ג. מדדו או אמדו את צלעות חדר הכיתה וחשבו את הנפח. למורה: •מתלמידים מתקדמים כדאי לבקש ליצור את הקשר בין סעיף 2א לבין סעיף 1ג ולשאול: כיצד היה אפשר למצוא ש1- מ"ק Ω 000,000,1 סמ"ק על ידי מילוי בקוביות של דצמ"ק! •בפעילות 3: אם לחדר הכיתה אין צורת תיבה, בקשו מן התלמידים לחשוב על חדר אחר שצורתו תיבה. 99

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר