עמוד:8

ב. הכרת הגליל 5 קחו את הגלילים א, ב , ג . השוו ביניהם: שימו לב לגובהי הגלילים ולבסיסים שלהם. (את הגובה של גליל מודדים כאשר הגליל מונח על אחד מבסיסיו והסרגל צמוד לו ו"זקוף".) א. א במה דומה בגלילים ו- ומה שונה ביניהם! ב. א גמה דומה בגלילים ו- ומה שונה ביניהם! 6 האם הגליל הוא פאון! נמקו. 7 פריסת הגליל א. נסו לדמיין: איזו צורה תתקבל אם נגזור גליל ונפרוס אותו על דף נייר! ציירו את הפריסה המשוערת על דף נייר (אל תשכחו את הבסיסים). ב. גזרו את הפריסות שציירתם ונסו לבנות מהן גליל. ג. קחו "גליל ריק" של נייר טואלט (הכוונה לגליל הקרטון הפנימי של גליל הנייר). גזרו את הגליל לאורכו, כמו בסרטוט, ופרסו אותו. • איזו צורה התקבלה! העתיקו אותה על דף נייר. • בגליל שגזרתם חסרים הבסיסים. היכן לדעתכם צריך להוסיף אותם בפריסה, כדי שלאחר הקיפול נקבל גליל שיש לו בסיסים! ציירו ונסו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר