עמוד:7

ב. הכרת הגליל תיאור הגליל לגליליששניבסיסיםשהםעיגוליםחופפיםומקביליםומעטפת"מתוחה" המקיפהאותם. ג. דיון התבוננו בגופים שבסעיף 2ב בעמוד הקודם. אילו מהתכונות המאפיינות את הגליל חסרות בכל אחד מהם! 3 אילו מהגופים שלפניכם הם גלילים! א ב ה ח ט 4 בדקו את הגופים שהבאתם: האם לכל אחד מהם יש כל התכונות המאפיינות גליל! האם יש בין הגופים כאלה שאם משנים אותם מעט (למשל מורידים מהם חלק או מוסיפים להם חלק) 5 הם יהיו גלילים! למורה: •התכונות הרשומות בתיאור הגליל אינן הגדרה מתמטית שלו. כדאי ללוות את תיאור התכונות בהדגמות. •בתיאור רשום ששני הבסיסים צריכים להיות מקביליםª הכוונה שהם צריכים להיות במישורים מקבילים. •חשוב להדגיש שהגליל צריך לכלול גם את שני הבסיסים שלו ולא רק את המעטפת. לדוגמה: כדי שגליל של נייר טואלט יי חצג גליל, יש להשלים בו (אפשר בדמיון) את שני הבסיסים. •כדי להבהיר מה הכוונה במילה "מתוחה" 5 אפשר להניח סרגל צמוד לגוף ולהדגים את ההבדל בין גליל לבין גוף שאינו גליל . •בפרק זה אנו עוסקים רק בגלילים ישרים. •בפעילות 4 חשוב לדון ב"תיקונים" שיש לעשות בכל אחד מהגופים שהובאו לכיתה כדי שיהיה גליל. למשל: להשלים בו בסיסים, "לישר" את המכסה, להוריד ידית וכדומה. 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר