עמוד:38

שימו לב2: × מספר חלקות הכרובית גדל פי .2 46 = 32 מספר החלקות הכולל בשדה גדל פי .2 2 × הפעולה שעשינו כאן נקראת הרחבה של שבר - הרחבנו את השבר 2 ב.2 שטח השדה כולו לא השתנה, והשטח של חלק השדה שמגדלים בו כרובית גם הוא לא השתנה. בשפת המתמטיקה כותבים זאת כך: 4 = .2 3א. שדה חולק בגדרות ל4 חלקות שוות בשטחן. ב3 מהחלקות מגדלים חצילים. באיזה חלק מהשדה מגדלים חצילים 4 מהשדה. ב.מאוחר יותר החליטו להוסיף גדרות ולחלק את כל השדה ל12 חלקות שוות בשטחן (במקום ל4). ציירו במחברת דרך אפשרית לעשות זאת. הוסיפו גדרות. •איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו חצילים לפי החלוקה החדשה 12 • השלימו: - פי כמה גדל מספר החלקות בשדה כולו × - פי כמה גדל מספר חלקות החצילים בשדה - האם שטח השדה שמגדלים עליו חצילים גדל או קטן או לא השתנה 12 = 4 ×

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר