עמוד:38

דהתושב 0 נלחם על זכויותיו 3 0 לא התייאש והמשיך לשכונה ב - שכונת השברים החיוביים - בניסיונותיו "לשבור את החומה". שם הוא פגש את .2 "הי, 2! כרגע הגדלתי מספר כלשהו פי .10 האם אתה רוצה שאגדיל גם אותך פי 10 הצטרפותי למספר אחר תמיד מגדילה אותו!" "כמובן!" שמח .2 א. בדקו אם 0 מסוגל להגדיל את 5 פי ,10 ואם כן - כתבו כיצד. ב.בדקו אם 0 מסוגל להקטין את 5 פי ,10 ואם כן - כתבו כיצד. "לא מוכן!" צעק פתאום .2 "אני הפכתי למספר אחר, ואתה, ,0 כלל לא נעשית שבר, אתה רק ספרה בשמו!" "אל תצעק. אני יכול להצטרף אליך בלי להפוך אותך למספר אחר." "נכון, אבל אז לא תגדיל אותי", ענה .2 "אם תתחצף, אני אהפוך אותך למשהו שאיננו מספר והוא חסר משמעות", איים 0 על .2 א.בדקו את טענותיו של .5 כתבו אם הן נכונות והסבירו. ב.האם האיום של 0 הוא איום ממשי כיצד 0 יכול לממש אותו ג.כתבו מספר כלשהו השייך לשכונה ב. הוסיפו את הספרה 0 לשם של המספר הזה בד רכים שונות, ובדקו כיצד ההוספה משפיעה על המספר. ד.כתבו מספר כלשהו גדול מ-1 שהוא תושב שכונה ב. • האם הוספה של 0 לשמו יכולה להגדיל פי 10 את המספר הזה הסבירו. • האם הוספה של 0 יכולה להגדיל ב–10 את המספר הזה הסבירו. • האם הוספה של 0 יכולה להקטין את המספר הזה הסבירו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר