עמוד:68

בכפל וחילוק - אחד הגורמים הוא מספר שלם חילוק שבר בשבר (א) בפח הצבע הירוק נשארו 15 ליטר צבע. שירה רוצה להעביר את שארית הצבע הירוק לבקבוקים שווים בגודלם. השלימו את האפשרויות השונות שיש לשירה. שירה יכולה להעביר את שארית הצבע א| לבקבוקים של 15 ליטר. ים בקבוקים לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח הגורמ ל' בכל בקבוק 15 ל- בקבוקים. ל' בסך הכול 15 המכפלה : תרגיל: = 15ל' 15 15 = × בדיקה: ל'ל' ל'15 1515 15 15 ב|שירה יכולה להעביר את שארית הצבע ג|שירה יכולה להעביר את שארית הצבע לבקבוקים של 15 ליטר. לבקבוקים של 15 ליטר. לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח תרגיל: = 15 : 15 תרגיל: = 15 : 15 בדיקה: 15 = 15 × בדיקה: 15 = 15 × ד|שירה יכולה להעביר את שארית הצבע לבקבוק אחד של 15 ליטר. כמה נשפך? תרגיל: = 15 : 15 בדיקה: 15 = 15 × • אפשר לערוך דיון: האם כדאי לשירה לבחור בקבוקים שגודלם אחר הסבירו. . חשוב לבקש מהתלמידים לבדוק מהי השאלה שנשאל •בסעיף א יהיו תלמידים שיטעו ויפתרו כך: 15=15:15 ה ומה כל מספר מייצג הבקבוק ). נוסף על כך מומלץ לוודא שהתלמידים אכן בודקים את התוצאה של תר (האם בתוצאה הכוונה ל-3 בקבוקים או ל-15 גיל החילוק על ידי תרגיל הכפל. מומלץ להזכיר לתלמידים שהם עדיין לא למדו לפתור תרגילי כפל שבהם שני הגורמים הם שברים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר