עמוד:50

אפעילויות חזרה והעמקה תזכורת: כיצד מוצאים את ערך השבר כשידוע ערך השלם בגן החיות משתמשים בשקי תערובות להאכלת הסוסים. בכל שק יש 21 קילוגרם תערובת. דוגמה במשך היום שמים בכלוב של סוסי הפוני 7 שק תערובת. כמה קילוגרמים של תערובת נותנים בכל יום לסוסי הפוני נעזר בשני ישרי מספרים מקבילים (ראו למטה): הישר התחתון ייצג את מספר השקים, והישר העליון ייצג את מספר הקילוגרמים המתאים לתערובת שבכל שק או לחלק ממנה. ). •נחלק את קטעי היחידה של שני הישרים ל7 חלקים לפי המכנה של השבר בשאלה (7 •נחשב את כמות התערובת בשני שלבים: שק: א.תחילה נחשב כמה קילוגרמים של תערובת יש ב7 3 = 7 : 21 נרשום את המספר 3 מעל השנת המתאימה על ישר המספרים העליון. שק: ב. 12 = 4 × 3 נחשב כמה קילוגרמים של תערובת יש ב7 נרשום את המספר 12 מעל השנת המתאימה על ישר המספרים העליון. שק אפשר לחשב גם בתרגיל אחד כך: 12 = 4 × 7 : 21 • את הכמות שיש ב7 3 021 12 איזה חלק כמה ק"ג 1 שק 21 ק"ג 3 ק"ג שק שקים 2 1 0 12 ק"ג שק 30 בכל שק יש 21 ק"ג תערובת. האיילים האדומים אוכלים 26 ק"ג תערובת בכל יום. היום יש במחסן 17 שק תערובת בסך הכול. האם תספיק כמות זו להאכלת האיילים היום הסבירו. •פעילויות 30-32 משמשות חזרה על השבר במשמעות של חלק מכמות. בשלב זה עדיין לא למדו התלמידים למצוא חלק מכמות בעזרת תרגיל כפל. נושא זה יילמד בפרקים הבאים. •חשוב לוודא שהתלמידים מבינים מדוע יש לחלק את הכמות המתאימה לשלם במכנה של השבר ואת התוצאה לכפול במונה שלו. מציאת ערכי הנקודות על ישרי המספרים מסייעת להבנה זו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר