עמוד:3

למשפחה, בחוברת זו שלושה פרקים. לפניכם תיאור של כל אחד מהם. מספרים טבעיים פרק זה משמש חזרה על הנושא מספרים טבעיים שנלמד בכיתות הקודמות. במהלך העבודה בפרק התלמידים מעמיקים את הידע שלהם על עולם המספרים הטבעיים - המבנה העשרוני של המספרים, התכונות שלהם, מקומם של המספרים על ישר המספרים, פעולות במספרים ויחסים ביניהם. בפרק משולבות כתמיד גם בעיות מילוליות. בפרק זה יש דגש על תובנה מספרית לצד פתרון תרגילים בדרכים המקובלות. הפעילויות מאפשרות לתלמידים לפתור בדרך הנוחה להם - בעל-פה או בכתב - ודורשות מהם גם שימוש באומדן. שברים - חלק ה בפרקי השברים הקודמים למדו התלמידים לכפול מספר שלם בשבר ובמספר מעורב. המטרה המרכזית של פרק זה היא ללמד את התלמידים לפתור את תרגילי החילוק המתאימים לתרגילי הכפל שלמדו בעבר. הלימוד בפרק מתבסס בעיקר על הניסיון ועל הידע הקודמים של התלמידים ומעודד אותם למצוא קשרים בין נושאים שונים ולפתח בעצמם אסטרטגיות פתרון שונות. לאחר לימוד הפרק אנו מצפים שהתלמידים ידעו להתאים תרגילי חילוק למצבי חילוק שונים ולפתור את מקצת התרגילים בעלפה. דוגמאות: א. בפחית יש 4 ליטר צבע. רוצים להעביר את הצבע לבקבוקים של 4 ליטר. כמה בקבוקים כאלה נדרשים ל’ : התרגיל המתאים3: = 4 4 ל’ = × 3 בדיקה: 4 ל’ תשובה: ל-4 ליטר צבע נדרשים 3 בקבוקים של 4 ליטר.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר