עמוד:77

77 פעילות לסיכום הפרק 1 העתיקו למחברת את המשפטים הבאים והשלימו את המילים החסרות: א. בכלכלה ה )מסורתית / מודרנית( עובדים בשיטות עתיקות שעברו מדור לדור. כמות המוצרים )קטנה / גדולה(, והמוצרים משמשים בעיקר )את בני המשפחה / למכירה ולייצוא(. ב. בכלכלה ה )מסורתית / מודרנית( עובדים בשיטות חדישות ומשוכללות. כמות המוצרים )קטנה / גדולה(, והמוצרים משמשים בעיקר )את בני המשפחה / למכירה ולייצוא(. 2 א. יש המכנים את הכלכלה המסורתית בשם ”כלכלת קיום". הסבירו מדוע. ב. יש המכנים את הכלכלה המודרנית בשם ”כלכלת מסחר". הסבירו מדוע. 3 הביאו דוגמאות להשפעת תהליך הגלובליזציה על חיי היום יום שלכם: כתבו שמות של מוצרים ומותגים רבים ככל האפשר, שמשתמשים בהם בישראל ובעוד מדינות רבות בעולם. 4 עיינו בטבלה שבעמ :196 א. מצאו 3 מדדים שלדעתכם יש להם השפעה על רמת הפיתוח של המדינות. ב. סרטטו במחברת טבלת השוואה כדוגמת הטבלה שלפניכם והציגו בה את המדדים וכן את המדינה הנמצאת במקום הגבוה ביותר והמדינה הנמצאת במקום הנמוך ביותר בכל מדד. המדד המדינה במקום הגבוה ביותר המדינה במקום הנמוך ביותר 5 ושוב אנחנו נפגשים בפינת הים התיכון שבכיתה: הוסיפו תמונות הקשורות לחקלאות )למשל, מאכלים ים תיכוניים(, לתעשייה )למשל, מכוניות שמייצרים במדינות הים התיכון או בגדים שמעצבים ומייצרים במדינות אלה(, לתנועת אוניות ונמלים, וכמובן - לאתרי תיירות. 6 המשיכו והוסיפו חידות למשחק החידות שלכם בנושאים השונים של הפרק.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר