עמוד:21

21 ולסיכום אז מה אנחנו יודעים על מימיו של הים התיכון? אנחנו יודעים כי: • זהו הים הסגור )כמעט( הגדול בעולם. • הוא מחובר: לאוקיינוס האטלנטי דרך מצר גיברלטר; לים השחור דרך מצרי הדרדנלים והבוספורוס; לים סוף ולאוקיינוס ההודי דרך תעלת סואץ. • הוא כולל גם כמה ימים פנימיים קטנים ממנו. • מים מתאדים ממנו, ומים חדשים נכנסים אליו: מן האוקיינוס האטלנטי; ממי גשמים היורדים עליו; וממי נהרות הנשפכים אליו. • המליחות של המים בחלקו הצפוני של הים קטנה ממליחות המים בחלקו הדרומי ובחלקו המזרחי. • יש בו זרמי מים הנכנסים מן האוקיינוס האטלנטי וזורמים במסלול סיבוב בכיוון אחד, לאורך החופים הדרומיים, המזרחיים והצפוניים. • הוא איננו ים שקט ויש בו סערות רבות. • הסערות משנות את צורת החופים וקובעות את המיקום של שוברי הגלים ואת מקומות העגינה של האוניות. פעילות לסיכום הפרק 1 עיינו באטלס ומצאו עוד 3 ימים סגורים, במקומות שונים בעולם: א. רשמו את שמותיהם, באילו יבשות הם מצויים ואילו מדינות מקיפות אותם. ב. כתבו: האם הם מתחברים לימים או לאוקיינוסים אחרים? אם כן, ציינו את שמותיהם. 2 זוכרים את משחק החידות שהצענו לכם בפתח הספר )עמ 3(? הנה ההזדמנות להתחיל? הכינו כרטיסים של שאלות ותשובות הקשורות לנושאי הפרק. 3 זוכרים את הפינה "מסביב לים התיכון" )עמ 3(? חפשו תמונות של סערות בים, כלי שיט שונים, מצרים וכל מה שקשור לים עצמו. אפשר גם להוסיף סיפורים וידיעות על הים מאמצעי התקשורת.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר