עמוד:11

5 נגד טענות הפרסומת 1. הפרסומת גורמת לבזבוז - אנחנו קונים מפני ששטפו לנו את המוח ושכנעו אותנו שאנחנו צריכים מוצר, שלא תמיד אנחנו באמת זקוקים לו. 2. הפרסומת גורמת להעלאת מחירים מפני שהיצרנים משקיעים הרבה כסף בפרסום. כדי לממן את מסע הפרסום שלהם, מעלים היצרנים את מחירי המוצרים. 3. הפרסומת קובעת את האופנה. יש מוצרים יקרים שהופכים אופנתיים בגלל הפרסומת, אבל רק עשירים יכולים לקנות אותם. בכך הפרסומת מגדילה את הפערים בין עשירים לעניים. 4. הפרסומת משבשת את סולם הערכים שלנו. היא מנסה להפוך דברים שאינם חשובים באמת )עיצוב בגדים, נעליים, משקאות(, למרכזיים. 5. הפרסומת מקלקלת ומשבשת את השפה שלנו בגלל ההגזמות שלה ובגלל הסלנג שלעתים הוא גס ופרוע. מעובד לפי: אריה ווהל, הגר אנוש, ”כדאי!", ,1993 מטח, עמ' .22-9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר