עמוד:13

ב. מה גודל האותיות בפרסומות )למשל, בהשוואה לידיעה בעיתון(? מה כתוב באות גדולה? ג. בפרסומות יש, בדרך כלל, רק מעט מילים. מדוע? בדרך כלל, בפרסומות אין הרבה מילים, אך הכתוב בהן הוא קצר, קולע ומושך. כדי למשוך את הקוראים הפרסומת משתמשת באמצעים שונים: בתצלום, בצבע, בגודל וגם בלשון מיוחדת. פעילות :12 לשון הפרסומות חפשו במאגר הפרסומות של הכיתה דוגמות שונות ללשון הפרסום. א. מצאו דוגמה לפנייה ישירה אל הצרכנים. צורות ציווי - קנה היום, שלם מחר! פנייה לגוף 2 - אתה, את, אתם, שלך, שלכם, שאלה מופנית לקוראים - ב. מצאו דוגמה לשימוש בחרוזים או במשחק צלילים הנקלט בזיכרון. ג. מצאו תארים שמשבחים את המוצר, כמו: יפהפה, מדהים. ד. מצאו דוגמה לשימוש בסלנג, כמו: המחברת המגניבה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר