עמוד:12

.8 .1 נקודת שפל - מקום נמוך. .2 הבאת התלמידים למקומות לא רצויים. .3 להתכנס בתוך עצמו, במקום קטן וסגור. .4 בבחינת דבר שחייבים לעשות בכל מחיר. .9 א, ב. משפט מורכב, פסוקית לוואי )המוצעים על-ידי המפלגות(. המשפט העיקרי כולל. ג. .1 מושא כולל: את הנתונים, את השיקולים, את הערכים ואת המקור. לוואי כולל: המדיניים והביטחוניים. .2 למשפט הכולל יש תפקיד רטורי: רצון לפרט, להדגיש את הריבוי. המשפט הכולל הוא גם סוג של חזרה רטורית - חזרה על חלקים במשפט. .10 א. פשוט. ב. עם התלמידים - לוואי, של התוכניות - לוואי. ג. יידונו הבחינות - הסביל מציג נושא סתמי. עיקר המטרה להעמיד במרכז את מקבל הפעולה )התכניות השונות( ולא את עושה הפעולה )המורים(. נושא סתמי גם יוצר תחושה של הכללה - אין מדובר במישהו מסוים. ד. המרה: בשיחות עם התלמידים על התוכניות השונות לשלום עם הפלישתינאים ידונו המורים על הבחינות השונות של התוכניות האלה. במשפט זה הניסוח מעמיד במרכז את המורים, כלומר, עושה הפעולה במוקד. .11 .1 מצויה - מ-צ-א, קל פעול .2 ייתכן - ת-כ-נ, נפעל .3 מעורר - ע-ו-ר, פיעל .4 להבין - ב-י-נ, הפעיל .5 מוצעים - י-צ-ע, הופעל .6 ידונו - ד-ו-נ, נפעל .12 לכולן יש בסיס לועזי )מילה שאולה(. ההבדלים - חלקי דיבור: ריאלי, אופטימלי הן שמות תואר, קונפליקט - שם עצם. ריאלי, אופטימלי-גזירה קווית, בסיס + צורן סופי □ י .קונפליקט - שאילה .13 א. ראיה - שורה + תבנית, ר-א-י/ה + קטילה נועזות - בסיס + צורן סופי, נועז + □ י ב. פוליטית - בסיס + צורן סופי, פוליט)יקה(+□ י רציונלית - בסיס + צורן סופי, רציונל+□ י מפוכחת - שורש + תבנית, פ-כ-ח, פועל מחשבתית - בסיס + צורן סופי, מחשבה+□ י

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר