עמוד:4

הבנה והבעה שיעור :1 תהליך הכתיבה פעילות :2 דוגמה למאמר של תלמידה )עמ' 18( א. תרבות השירות בארץ היא בעייתית. ב. הכותבת מבססת את טענתה על 2 דוגמות: שירות האינטרנט וקנייה בסופרמרקט. הכותבת מביאה דוגמה גם כנותנת שירותים במסגרות שונות וביניהן במחויבות אישית. ג. המסקנה: יש לטפל בנושא מגיל צעיר ולפתח מודעות לשירות וגם ללמוד להעריך את השירות שהם נותנים. ד. טענה - פסקה א ביסוס - דוגמה שירות האינטרנט פסקה ב דוגמה - שירות בסופרמרקט פסקה ג דוגמה - אני כנותנת שירות פסקות ד-ה מסקנה/המלצה: יש לחנך למתן שירות פסקות ו-ז ה. פסקה א - היא הכללה. פסקות ב, ג - פירוט. ו. בפסקות ב-ג הכותבת מבקרת את השירות שניתן לה. בפסקה ד הכותבת בוחנת את השירות שהיא נותנת. ז. הדוגמה של השירות של ספקית האינטרנט )פסקה ב( מדגימה שירות טוב. הדוגמה של השירות בסופרמרקט )פסקה ג( מדגימה שירות לא טוב. כל דוגמה היא סיפור אישי ומפורט, המוכר לכל הקוראים. הדוגמה ממחישה באופן ציורי את הסיטואציה ואת הביטויים השונים של מתן שירות. ח. מקדמי ארגון: הדוגמה הראשונה )שורה 3(, הדוגמה השנייה )שורה 11( - מרמזים על רכיבי המבנה המדגים ועל מספרו. לדעתי )שורה 30( - מרמז על המסקנה/הדעה. ט. לדעתי, אפשר להתחיל לטפל בנושא של מתן שירות כבר בגיל צעיר. פעילות :4 הערכה לפי דף עריכה )עמ' 20( ב. .1 סלנג: נודניקים )שורה 1(, משלב גבוה: טרחנים; בצ'יק צ'אק )שורה 12( משלב גבוה - במהירות. פעילות :5 איכות השירות - אמצעים רטוריים )עמ' 20( נוכחות המוען - כל הדוגמות מייצגות את הכותבת לדוגמה: הדוגמה הראשונה שלי, אני נזקקת, אני מתקשרת )פסקה ב(. סיפור אישי - כל הדוגמות הן סיפור אישי של הכותבת. מטרת נוכחות המוען והסיפור האישי - למשוך את הקורא ולקרב אותו. הסיפור האישי גם מעורר אמינות וממחיש את הבעיה. ציטוטים, דיבור ישיר - בפסקה ג. תשובת העובד: לא יודע... )שורה 14(, ותשובת המנהלת: מה את רוצה... )שורה 18(. שניהם מעבירים בצורה חיה וישירה את הדברים ויוצרים אמינות של הדברים המובאים. משפטים קצרים - המשפט הראשון )שורה 1( הוא קצר. משפט זה מציג את הבעיה. התפקיד הרטורי הבעת נחרצות. קביעה ברורה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר