עמוד:298

אף שמדובר בחברה סגורה, אין זה אומר שאין בה סקרנות. ההפך הוא הנכון. מצאתי את 30 עצמי לא פעם אוסף כתובות של אנשים שביקשו שאשלח להם תמונות שצילמתי, ומכאן קצרה הייתה הדרך להזמנות אישיות לבתיהם של רבים. כבר שנתיים שאני לא מחמיץ את אווירת החג בכל אחד מחגי ישראל כפי שהם נחגגים במאה שערים. מתוך: מסע אחר, נובמבר 2002 .1 איזו תופעה מיוחדת מתאר הכותב? .2 מה ההבדל בין המפגש הראשון של הכותב עם מנהג הדלקת החנוכיות במאה שערים לבין המפגש השני? ממה נבע ההבדל? .3 הקטע עמוס בנוכחות המוען )גוף ראשון(. א. הביאו 3 דוגמות למילים ולביטויים כאלה. ב. מה תורם שימוש זה לנימה של הכותב? .4 יש להניח את נרות החנוכה על פתח הסמוך לרשות הרבים מבחוץ. )שורה 2( א. מה פירוש הביטוי רשות הרבים? ב. סמנו את הלוואים במשפט. .5 כך מובטח פרסום הנס. )שורה 4( א. קבעו את הנושא ואת הנשוא במשפט. ב. מהו השורש ומהו הבניין של הפועל מובטח? ג. שכתבו את המשפט למשפט פעיל. .6 החנוכיות מצויות בתוך מבנה זכוכית המגן על הנרות מפני הרוח, לבל יכבו. )שורה 6( א. קבעו את הנושא ואת הנשוא במשפט. ב. במשפט מאוחה - תחמו את האיברים, במשפט מורכב - תחמו את הפסוקיות. ג. ... לבל יכבו - נסחו חלק זה במילים שלכם. .7 בחלק מהבתים המשותפים מרכזים כל השכנים את החנוכיות על מפתן הבית כך שמתקבלת אסופת חנוכיות. )שורה 7( א. קבעו את סוג המשפט. ב. במשפט מאוחה - תחמו את האיברים, במשפט מורכב - תחמו את הפסוקיות. ג. קבעו את הנושא והנשוא במשפט/ים. ד. סמנו את כל הלוואים במשפט. .8 אני לא מחמיץ את אווירת החג בכל אחד מחגי ישראל כפי שהם נחגגים במאה שערים. )שורה 31( א. קבעו את סוג המשפט. ב. סמנו את מילת הקישור. ג. במשפט מאוחה - תחמו את האיברים, במשפט מורכב - תחמו את הפסוקיות.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר