עמוד:288

ניסוי הופעל במספר בתי ספר הפעלנו ניסוי של הספר החדש. מסרנו למורים הסבר כללי על הניסוי, על מרכיביו ועל מטרותיו. כאשר התלמידים סיימו את הלימוד, קיבלו את השאלונים. התלמידים והמורים החזירו את השאלונים, ואז התחלנו בריכוז הנתונים. תחילה ריכזנו את הנתונים לכל כיתה בנפרד, ולאחר מכן סיכמנו את התוצאות הכלליות. בשאלוני התלמידים היו 7 שאלות סגורות כך שהיה קל לכמת את התוצאות. בכל שאלה חישבנו את אחוזי התלמידים מתוך כלל השאלונים שהתקבלו. השאלה האחרונה בלבד היא שאלה פתוחה. בשאלה זו אספנו את התשובות לפי טיבן - משוב חיובי על התכנית, משוב שלילי על התכנית, והצעות לשיפור לשינוי או להרחבה, שקיבצנו אותן תחת השם "הצעות לסדר". מתוך 9 שאלונים למורים קיבלנו ,7 ועל כן בסיכום תוצאות שאלוני המורים לא חישבנו אחוזים, אלא בכל פעם ציינו את מספר המורים מתוך ה.7- פעילות :9 מדיבור עקיף לדיבור ישיר הפכו את המשפטים הבאים מדיבור עקיף לדיבור ישיר. .1 המנהל דיווח למורים שהישגי התלמידים בבחינות הבגרות השתפרו. המנהל דיווח למורים: "הישגי התלמידים בבחינות הבגרות השתפרו". .2 אני מציעה לכם שתיכנסו לבריכה להתרענן. .3 השוטרים ביקשו מקהל הסקרנים שיפנו את האזור. .4 מסקנתנו היא שכדאי להתעמל פעמיים בשבוע. .5 המנכ"ל הודיע לשני העובדים שהם התקבלו. .6 העיתונאית טענה שלא הסתירה מידע במתכוון. .7 היא שאלה מתי נגיע אליהם לסופשבוע. .8 החזאית אומרת שהטמפרטורות יעלו בסוף השבוע. פעילות משלבת :10 האריה והעכבר לפניכם המשל "האריה והעכבר" מסופר בדיבור עקיף. קראו אותו וענו על השאלות שאחריו. 1 עכבר קטן טייל ביער. לפתע הבחין באריה נח בצל אחד העצים. העכבר השובב הציק לאריה עד שהעירו. האריה התעורר בכעס ושאל את העכבר אם הוא רוצה שיטרוף אותו... העכבר התחנן וביקש מהאריה שיסלח לו הפעם, וגם הבטיח לאריה שלא יצטער כי בפעם הבאה שהאריה יהיה בצרה, הוא יעזור לו. האריה צחק בקול גדול, והקניט את העכבר באומרו כי 5 עכבר כל כך קטן לא יוכל אף פעם לעזור לו, למלך החיות. אך למרות הלעג שחרר האריה את העכבר.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר