עמוד:279

ד. לפניכם 4 משפטים מתוך הקטע. ציינו ליד כל משפט את סוגו. השלטונות החליטו לשבור את שביתת הרעב, ולמרות סירובן הן הואכלו בכוח. השלטונות החליטו לשבור את שביתת הרעב, ולכן הן הואכלו בכוח. כאשר השלטונות החליטו לשבור את שביתת הרעב, הן הואכלו בכוח. הנשים הואכלו בכוח משום שהשלטונות החליטו לשבור את שביתת הרעב. .1 מיינו את המשפטים ל2- זוגות לפי סוג המשפט: פשוט, מורכב או מאוחה )מחובר( .2 ציינו ליד כל משפט את סוגו. .3 כל משפט מציין קשר לוגי אחר. כתבו ליד כל משפט את הקשר הלוגי הנמצא בין חלקיו. ה. לפניכם משפט בצורת הסביל. המירו אותו לפעיל. הזכות להשתתף בחיים הפוליטיים לא הוענקה לנשים. לאחר ניצחון הנשים שינה החוק בבריטניה. נשים הורשו על-פי החוק להיות בעלות רכוש. חלק מן הנשים נאסרו. למרות סירובן הן הואכלו בכוח. בהדרגה הוענקה זכות הבחירה לנשים. ו. לפניכם קטע מתוך הטקסט: כשראו הנשים שמאמציהן לא הועילו החלו לנקוט מעשי אלימות: הן ניסו להיכנס לפרלמנט תוך עימות פיזי עם השוטרים שחסמו את דרכן, ניסו לחדור למשרדו של ראש הממשלה ברחוב דאינינג 10 בלונדון, השליכו ביצים על פקידי ממשלה, ניפצו חלונות של בתי כלבו, כבלו עצמן לפנסי רחוב ועוד. )שורות 25-22( כתבו את הקטע כהוראות שנתנו המנהיגות לנשים המשתתפות במאבק. ז. לפניכם 4 משפטים, ובהם הצירוף זכות הבחירה. ציינו בכל משפט את התפקיד התחבירי של הצירוף הזה: נושא, נשוא, משלים פועל, משלים שם עצם )לוואי(. זכות הבחירה לא הוענקה לנשים. נשים נאבקו על זכות הבחירה. המאבק על זכות הבחירה החל בסוף המאה ה.19- בזכות המאבק נשים קיבלו את זכות הבחירה. ח. לפניכם משפטים שחלקיהם נתחמו. כתבו מעל כל חלק את תפקידו התחבירי: נושא, נשוא, משלים פועל, משלים שם )לוואי(. מאבק הנשים למען זכות הבחירה לא הצטמצם לבריטניה בלבד. התהליך של הענקת זכויות פוליטיות לנשים התרחב ליתר מדינות אירופה. ט. בחרו את הנשוא המתאים. ההבדל בין המעמד הפוליטי לבין המעורבות הכלכלית יצר/יצרה/יצרו את תחילת המאבק. גם ליתר מדינות אירופה התפשט/התפשטה/התפשטו התהליך של הענקת זכויות לנשים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר