עמוד:275

פעילות מסכמת :2 סוגי משפטים בהקשר הידיעה שלפניכם "מפורקת" למשפטים. א. קבעו בכל משפט את סוגו: פשוט, מאוחה או מורכב. ב. במשפט מאוחה סמנו את האיברים, ובמשפט מורכב סמנו את הפסוקית ואת המשפט היסודי. רוצים ציונים טובים? לכו לישון מוקדם 1 תלמיד הישן יותר שעות מגיע להישגים ולציונים טובים יותר בלימודים. 2 כך קובע ד"ר ריצ'רד אלן מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב בעקבות מחקר שערך. 3 המחקר מלמד כי בני נוער נוהגים לישון יותר שעות ממבוגרים. 4 "ערוץ חינוכי", ביטאון משרד החינוך, מדווח על כך בגיליונו החדש. 5 חוקרי שינה רבים סבורים כי השעונים הביולוגיים של רוב בני הנוער "מתוכנתים" לשעות קימה מאוחרות משל הבוגרים. 6 הלימודים בחלק מבתי-הספר התיכוניים מתחילים כבר ב7.30- בבוקר. 7 עובדה זו יוצרת, לדברי המומחים, שעות לימוד חסרות תועלת עבור קבוצות תלמידים שלמות. 8 החוקר קבע שילדים רבים מתקשים לסגל את מחזור השינה הטבעי שלהם לדרישת בית-הספר. 9 החוקר האמריקני ממליץ שתלמידים בגיל ההתבגרות יתחילו את הלימודים בשעה מאוחרת יותר. 10 בעקבות זאת בוטלה שעת האפס במרבית בתי-הספר, ותלמידים מתחילים את יום הלימודים שעה מאוחר יותר. מתוך: תמר טרבלסי-חדד, ידיעות אחרונות, 12.9.97 פעילות :3 סוגי משפטים לפניכם שלושה משפטים. א. ציינו לצד כל משפט את סוגו התחבירי: פשוט, מאוחה או מורכב. ב. ציינו מהו הקשר הלוגי המשותף לשלושת המשפטים. ג. איזו מילה מבטאת את הקשר הלוגי בכל אחד משלושת המשפטים? )סך הכול שלוש מילים(. .1 פקקי התנועה נמנעים כי המסוק מדווח על מצב הכבישים לרדיו. .2 המסוק מדווח על מצב הכבישים לרדיו, ולכן נמנעים פקקי התנועה. .3 בשל דיווח המסוק על מצב הכבישים נמנעים פקקי התנועה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר