עמוד:248

ח. לפניכם צירופים שמניים. קבעו איזה צירוף הוא במבנה סמיכות, ואיזה במבנה שם עצם ושם תואר. החיים הפוליטיים, המעמד הבינוני, ניהול הבית, גידול הילדים, ראש המשפחה, פעילות צדקה, אוניברסיטאות מיוחדות, מעורבות כלכלית, תהליך התיעוש, זכות הבחירה. ט. לפניכם צירופים שמניים. קבעו בהם את משלימי השם )לוואים(. נשים רבות בנות המעמד הנמוך פועלות בתעשיית הכותנה כל העבודות בבתי מעסיקיהן י. סמנו את הצירופים השמניים המיודעים, וציינו את דרך היידוע. פקידי ממשלה, בתי כלבו, שביתת הרעב, זכות הבחירה, בתי מעסיקיהן, שינוי מעמדן יא. .1 המירו את הצירופים השמניים הבאים )סמיכות כפולה( לסמיכות רגילה. מקומן של הנשים )שורה 2( רכושו של הבעל )שורה 5( משרדו של ראש הממשלה )שורה 24( .2 מה ההבדל בסגנון בין הצירופים הנתונים לצירופים שכתבתם? יב. לפניכם משפט בדיבור עקיף. המירו אותו לדיבור ישיר. הנשים דרשו זכויות פוליטיות שוות לזכויות הגברים. )שורה 13( מערכת הצורות יג. בעקבות תהליך התיעוש השתלבו נשים רבות בנות המעמד הנמוך כפועלות. )שורה 7( העיסוק הנפוץ ביותר ביניהן היה עבודה כמשרתות. )שורה 8( עד מהרה החלו נשים בנות המעמד הבינוני לעבוד כפקידות, מורות, זבניות או טלפניות. )שורה 10( .1 מהי המשמעות המשותפת לכל המילים המודגשות? .2 העתיקו את הטבלה למחברת, וכתבו בה את דרך התצורה של שמות העצם. .3 כתבו את השורש של שמות עצם אלה. .4 לאילו שמות עצם בטבלה יש משקל זהה? מילה דרך תצורה שורש פועל ???? ???? פקיד ???? ???? זבן ???? ???? טלפן ???? ???? יד. המשרתות עשו את כל העבודות בבתי מעסיקיהן האמידים: הן ניקו, בישלו, הגישו, כיבסו, גיהצו, וטיפלו בילדים. )שורה 8( מנו לפחות 3 מרכיבים משותפים לכל הפעלים המודגשים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר