עמוד:149

ג. כתבו את השורש של המילים הבאות: מטלות, השגות, סכון, טיסת, הכשרה, מצבים, התנגדות, מצבים, נפילה ד. בתחילת הכתבה מופיעה המילה "מטלות". מטלה - בקשה - מה משותף לשתי המילים ומה ההבדל ביניהן? ה. השגה - הכשרה - מה משותף לשני השמות ומה ההבדל ביניהם? ו. נפילה )שורה 1( - לאיזה פועל קשור שם זה? מה צורת העתיד של פועל זה? ז. להנשא )שורה 5( - מהו השורש של פועל זה? מהו הבניין? ח. מצבים מורכבים )שורה 3( / הקשיים המצבים )שורה 7( - מה משותף לשתי המילים המודגשות ומה שונה? התייחסו לשורש, לצורת הגזירה ולחלק הדיבור. ט. בפני הנשים מוצבים קשיים. א. הפכו את המשפט לעבר. ב. הפכו את המשפט לפעיל )הווה(. י. בקטע מופיעים שמות תואר שונים: מרכבים, מסבכים, מבצעית, עקרוני, נכספות. .1 מיינו את שמות התואר לפי דרכי התצורה: שורש ומשקל או בסיס ומוספית. .2 כתבו את השורשים של שמות התואר שנוצרו לפי שורש ומשקל.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר