עמוד:50

מתרגלים פעילות :1 הבניינים הדגושים לפניכם פעלים מן הבניינים הדגושים. א. סמנו את האות הדגושה )ע' הפועל(. ב. ציינו את השורש את הבניין ואת הזמן. .1 בקש שורש: ב-ק-ש בניין: פיעל זמן: עבר .6 סגרנו .2 יסלק .7 קשטו .3 התבטל .8 התפשרה .4 חלקנו .9 מפזרים .5 מחסן .10 נחלץ פעילות :2 בניינים דגושים בשיר קראו את השיר. א. העתיקו את כל הפעלים מן השיר. ב. נתחו את הפעלים לפי שורש ובניין. כך ספרי הדברים לשׁכני "יש שׁם אישׁ?" ציץ גלעד והתחנן, בבקרו שׁל יום שׁני: אך בחיץ - איש לא הנהן. בלילה, בצאת יום ראשׁון, מאכזב מצפיה לצליל "כן" כשׁגלעד בקשׁ לישׁן היא מריח את דלתו... צלצל בדלתו הפעמון. והנה על סף ביתו גלעד כלל לא התבלבל, מכשׁכשׁ שׁם בזנבו כדרכו, מתוך הרגל, הכלבלב - נבו. צעדיו אל הדלת כין: כתבה: שרה אבינון, 2000 "מי שׁם?" בקול צריד היא נסר, אך בחיץ - אישׁ לא דבר. פעילות :3 פעלים בהוראות טקסט של הוראות שופע בפעלים כי הוא מסביר כיצד לעשות פעולות. לפניכם קטע מספר בישול שהפעלים בו מודגשים. א. מצאו לכל פועל את השורש ואת הבניין. ב. ציינו מהו הזמן שבו מופיעים רוב הפעלים בקטע. ג. נסו לשער מדוע כל הפעלים מופיעים בזמן זה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר