עמוד:12

.2 ברוז לבן .8 עצם גג .3 מצפן חדש .9 חדר סגל .4 מספר חזק .10 פח זבל .5 שלחן עץ .11 מגבעת לבד .6 ברז מים .12 פס קצר .7 ים כחל .13 מסמר עקם פעילות :2 התנועות לפניכם 5 מילים. א. פרקו כל מילה להגיים וסמנו את התנועות. ב. ציינו ליד כל מילה את מספר התנועות שבה. .1 קדש ההגיים: ק ‘ ד ‘ ש מספר התנועות: 2 )‘, ‘( .2 מזכרת .3 צחקת .4 תפקד .5 השלך פעילות :3 אהו"י בצירופים א. הקיפו במעגל רק את אותיות אהו"י שהן אמות קריאה. אפיתי עוגה, ראש הממשלה, גיר אדיב, יום סתוי, ורד גוקרנ י, אביב ססגונ י, פרחים אהובים. ב. עתה הקיפו במעגל רק את אותיות אהו"י שהן עיצוריות. וילון חדיש, נ יר עבה, לא לשוא, כורת גבורים, פאר היצירה, הר וגבע, מלא גאוה, זוית קהה, עוגיה טריה. פעילות :4 אהו"י בקטע לפניכם פסקה מתוך קטע המידע על ריצת המרתון. סמנו בקטע את כל אימות הקריאה. דוגמה: ריצת המרתון. מאז האולימפיאדה שהתקיימה באנגליה בשנת 1908 אורכהּ של ריצת המרתון הוא 42.195 ק"מ. הסיבה למרחק המוזר הזה היא שמארגני התחרויות רצו שמסלול הריצה יתחיל בארמון וינדזור ויסתיים מול התא המלכותי באיצטדיון בלונדון, כדי שנכדי המלך יוכלו לצפות בסיום התחרות. המרחק בין הארמון לתא המלכותי היה 42.195 ק"מ. מתוך: אסתי ריין, מסע אל העבר - יוון, רומא וירושלים, ,2001 מטח, עמ' 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר