עמוד:53

גחילוק שברים אתגר עם המורה 29 בחנות הצבעים נשאר מלאי גדול של בקבוקים של 5 ליטר. המוכרים החליטו להעביר צבעים שונים לבקבוקים האלה וסימנו 5 חלקים שווים על כל פחי הצבע. היעזרו בציורים וענו: א.יעל העבירה ליטר אחד של צבע לבקבוקים של 5 ליטר. ליטר הצליחה יעל למלא כמה בקבוקים של 5 1 ל' 2ל'2ל'2ל' הצבע שבפח הצבע לאחר שהועבר לבקבוקים : 1 . •פתרו את התרגיל: = 5 האם תוצאת התרגיל מתאימה לציור ולתשובתכם הסבירו. ל' 5 ב.לכמה בקבוקים של 5 ל' אפשר להעביר 5 ליטר כתבו תרגיל מתאים. ג.אם ננסה להעביר 5 ליטר לבקבוק של 5 ליטר, האם הוא יתמלא איזה חלק ממנו יתמלא כתבו תרגיל מתאים. 5ל' •בסעיף א רבים טועים ופותרים כך: 25 = :5 1 . הטעות נובעת מכך שהתלמידים רואים שאפשר למלא שני בקבוקים עד סופם הליטר שנשארת יש להעביר ונשארת כמות של 5 ליטר. יש להסב את תשומת לבם לכינוי בקבוקים ולא ליטרים. גם את הכמות של 5 לבקבוק והיא תמלא 2 בקבוק. • אחד הקשיים בפעילות זו הוא להתאים תרגיל חילוק לשאלות. מומלץ לברר מהי המכפלה ומהם הגורמים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר