עמוד:142

דבעיות לא שגרתיות (בל"ש) 5משימה קבוצתית: תכנון תערוכת תצלומים נניח שאתם מארגנים תערוכה של תצלומי טבע בביתספרכם. אתם נדרשים לתכנן כיצד תציגו את התצלומים באולם ביתהספר. עליכם להביא בחשבון את גודל המקום העומד לרשותכם ואת הגובה שבו רצוי לתלות את התצלומים כך שהתלמידים יוכלו לצפות בהם היטב. זהו תרשים מוקטן של האולם העומד לרשותכם: 5 מ' 10 מ' מ5 מ2 מ2 2 מ' 6 מ' כניסה ב קיר a יש חלון שאורכו 5 מטרים ומרחקו מהרצפה הוא מטר וחצי. בקיר b ובקיר c יש חלונות שמרחקם מהרצפה חצי מטר והם מגיעים כמעט עד התקרה. אורך חלונות אלה הוא 2 מטרים. כפי שתוכלו לראות בסרטוט - בקיר שבו נמצאת הכניסה אין חלונות. עליכם לתכנן 24 תצלומים לתערוכה. בדפים הבאים יש דוגמאות של תצלומים. אתם מוזמנים להחליף אותם בתצלומים משלכם. בתכנון התערוכה עליכם למיין את התצלומים לקבוצות שלפיהן תתלו את התצלומים, לפיכך יש לשים לב לנושא של כל תצלום, לצבעוניות שלו ולגודלו. הוחלט שיהיו בתערוכה רק 4 גדלים שונים של תצלומים, ואלה הם: 15 ס"מ × 20 ס"מ , 20 ס"מ × 30 ס"מ , 25 ס"מ × 35 ס"מ , 20 ס"מ × 25 ס"מ . עליכם לבצע הזמנה של הקרטון הקשיח שאליו יוצמד כל תצלום וכן את המוטות למסגור. תכננו את התערוכה בהתאם לתצלומים, לנתוני המקום הקיים באולם, ולרווחים שבין התמונות. תכננו כמה סמ"ר של קרטון קשיח וכמה ס"מ של מוטות למסגור עליכם להזמין. שימו לב, במהלך התכנון אתם יכולים להזמין הגדלה (או הקטנה) של התצלום לפי הצורך. כל תמונה יכולה להיות באחד מארבעת הגדלים שהוחלט עליהם.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר