עמוד:128

אבעיות חזרה והרחבה - הכירו את רכבת ישראל* בשנת 1890 נחנכה מסילת הברזל הראשונה בארץ ישראל. את הרעיון להקמת רכבת בארץ ישראל הגה השר משה מונטיפיורי 51 שנה קודם לכן, בזמן שהוקמה באנגלייה הרכבת הציבורית הראשונה. באיזו שנה הגה מונטיפיורי את הרעיון להקמת מסילת ברזל קו הרכבת הראשון היה מיפו לירושלים. א ורך המסילה היה 82 קילומטרים. משך הנסיעה היה 3 שעות וחמישים דקות. סוריה לבנון כמה דקות בסך הכול ארכה הנסיעה מיפו לירושלים הים התיכון בירות דמשק בשנים 1904-1919 נבנו עוד חלקים שונים רמאללה תל אביב יפו של המסילה, כך שהיה אפשר לנסוע ברכבת ירושלים מדמשק שבסוריה ועד קהיר שבמצרים. רבת ישראל עמון משימה ירדן • היעזרו באטלס גאוגרפי ובדקו מה המרחק קהיר בין קהיר לדמשק. •שערו מה יכול להיות אורך המסילה. ערב (ברור שאין זה קו ישר בגלל תנאי הדרך: הסעודית הרים, נחלים וכדומה.) מצרים •למעלה נתון שנסיעה מיפו לירושלים - 82 ק"מ - ארכה קרוב ל4 שעות. כמה זמן אפוא יכלה ים סוף להימשך הנסיעה מקהיר לדמשק דיון השוו את השערותיכם להשערות של חבריכם ודונו בהן. מפת המזרח התיכון בשנת 1988 גברה ההבנה שיש מקום לפתח מערכת רכבות ענפה יותר בישראל. מאז ועד היום עוסקים בארץ בפיתוח מסילות ברזל נוספות במטרה להקל את הנסיעות ממקום למקום. כמה שנים נמשכת האצת הבנייה של מסילות הברזל בארץ * יחידה זו מבוססת על נתונים מאתר האינטרנט של רכבת ישראל: לי.שש.oליבשבשsי.קקק//:נפפט.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר