עמוד:70

גשברים על ישר המספרים עם המורה • עבדו על צד א של דף ישרי המספרים המצורף בסוף החוברת. השתמשו במקלות השברים ממארז האבזרים של כיתה ד' או בדף מקלות השברים שבסוף החוברת. • לאחר שתסיימו, ענו על השאלות האלה: א .באילו מקלות שברים אפשר להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים את המספרים השלמים (,0 ,1 ,2 3 וכן הלאה) הסבירו. ב. באילו מקלות שברים נוח להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים שברים שהמכנה שלהם הוא 7 הסבירו. ג. באילו מקלות שברים נוח להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים שברים שהמכנה שלהם הוא 3 האם אפשר להשתמש במקלות אחרים אילו הסבירו. 2עבדו על צד ב של דף ישר המספרים המצורף בסוף החוברת. הקטע שבין 0 ל1 נקרא קטע יחידה. גם הקטע שבין 1 ל2 (או הקטע שבין 2 ל3 וכן הלאה) נקרא קטע יחידה. לפניכם ישרי מספרים שקטעי היחידה שלהם שונים באורכם. שימו לב לכמה חלקים שווים קטע היחידה של כל ישר מספרים מחולק. מצאו על כל ישר מספרים את הנקודות המתאימות למספרים הנתונים. 2 5 • המספרים: |א 3 2 1 0 |ב 4 3 2 1 0 7 5 • המספרים: |ג 4 2 1 0 |ד 2 1 0 •שימו לב: מקצת התלמידים מתקשים להבחין בין מספר החלקים שבקטע היחידה לבין מספר השנתות המצוירות על קטע היחידה. אפשר להמליץ לתלמידים לסמן קשתות כאשר הם מונים קטעים. •מומלץ לערוך דיון: היכן השבר 3 ממוקם על כל אחד מהישרים א וב מדוע שבר זה מסומן במקום אחר על כל ישר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר