עמוד:16

בכפל וחילוק במספרים עד 10,000 רשות יע ל כדי לפתור בקלות את התרגיל 688 × 5 הגדלתי את הגורם הראשון פי 2 והקטנתי את הגורם השני פי 2 כך: 344 × 10 . קיבלתי תרגיל שקל יותר לפתור ותוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי : 2 2: × 3,440 = 344 × 10 = 688 × 5 פתרו את התרגילים האלה בדרך דומה. |א |ג = × 100 = 404 × 25 = 11 × = 55 × 200 = × 1,000 = 80 × 250 = × 1,000 = 64 × 125 |ב |ד יאיר כדי לפתור בקלות את התרגיל 25 : 600 הגדלתי את המחלק ואת המחולק פי 4 כך: 100 : 2,400 . קיבלתי תרגיל שקל יותר לפתור ותוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי: 4 × 4 × 24 = 100 : 2,400 = 25 : 600 דיון א ילו היה יאיר מקטין את המחלק ואת המחולק פי 5 כך: 5 : 120 , האם תוצאת התרגיל הייתה שווה לתוצאת התרגיל 25 : 600 פתרו את התרגילים האלה בדרך דומה. |א |ג = 10 : = 5 : 900 = 100 : = 25 : 700 = 10 : = 40 : 4,200 = 100 : = 50 : 1,250 |ב |ד 10ב לי לפתור את התרגיל בכל סעיף השלימו את המספר החסר כך שיתקבל שוויון (תוצאות שני התרגילים יהיו שוות.) |א |ד × 3 = 111 × 18 5 : = 10 : 700 × 80 = 15 × 320 : 5,600 = 8 : 560 |ב |ה × 6 = 3,003 × 2 : 6,000 = 25 : 1,000 |ג |ו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר