עמוד:4

נושא נוסף שיילמד - מעבר משבר למספר מעורב ולהפך. ד וגמה: כדי למצוא שבר השווה למספר ,21 אפשר להיעזר בציור של פחיות צבע של 1 ליטר ובקבוקים של 1 ליטר כך: 1 7 1 ליטר 1 ליטר 2 = 1 ליטר לכן: 3 3 ל' 3ל' 3ל' 3ל' 3ל' 3ל' 3ל' בחוברת יש גם פעילויות של מציאת שברים שווים. הפעילויות משמשות הכנה לנושא המכנה המשותף שיילמד בחוברת הבאה. 3 = .1 9 = 9 ולכן: דוגמה: לחלק הסגול של הקיר הזה מתאימים השברים ,1 ,3 1818 2 6 את מהלך הלימוד בפרק מלווים שני סיפורי מסגרת שמטרתם לחזק את משמעות הפעולות: סיפור על רפת ומחלבה וסיפור על חנות צבעים. בעיות מילוליות המטרה המרכזית בפרק זה היא להמשיך ולהציג לפני התלמידים בעיות מילוליות דושלביות ובעיות רבשלביות (יותר משתי פעולות) מסוגים מורכבים יותר ובניסוחים מורכבים יותר מאלה שהתנסו בהם בכיתה ד' ולפתח את יכולת התלמידים לפתור בעיה מורכבת בשלבים על ידי פירוקה לבעיות פשוטות יותר. הפרק מתחיל ביחידת חזרה על סוגי בעיות שכבר נלמדו בכיתות קודמות. הבעיות ביחידה זו מבוססות על נתונים מהמציאות וכך מאפשרות חשיפה לידע כללי (במקרה זה - רכבת ישראל). מלבד חזרה יש גם בעיות רחבות יותר המשמשות אתגר לתלמידים. גם בסוף פרק זה (כמו בכל הפרקים הקודמים העוסקים אנו מאחלים לילדיכם בבעיות מילוליות) יש אוסף של בעיות לא שגרתיות (בל"ש) לימוד פורה ומהנה. שמטרתן לפתח אצל התלמידים מגוון אסטרטגיות לפתרון בעיות.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר