עמוד:193

.6 מהו הרצף המבני המאפיין את המאמר? הקיפו את התשובה הנכונה. א. טענה, דוגמות, גורמים ב. טענה, ביסוסה, מסקנות ג. תופעה, סיבות, השלכות ד. תופעה, גורמים, תוצאות .7 א. למי או למה הכותב מתכוון במילים באר נפט שיש לה מדינה )שורה 21(? ב. למה הכותב מתכוון בדימוי זה? .8 שאלת סיכום )12 נקודות( סכמו את המאמר בלשונכם באורך של עד 15 שורות. בסיכומכם התייחסו לבעיית המתמטיקה, לעמדת הכותב כלפיה ולמסקנותיו. .9 בגרפים שלפניכם מוצגים נתונים על הישגי התלמידים במתמטיקה באחד מבתי-הספר במרכז הארץ. ממוצע הציונים של הבנות ממוצע הציונים של הבנים על סמך הגרפים כתבו פסקה קצרה )5-4 משפטים( ורציפה שתתאר את ההבדלים בהישגים במתמטיקה בין הבנים לבנות )אין חובה להזכיר את כל הנתונים המספריים(. תוכלו להיעזר בכתיבתכם במילות קישור בקשר של ניגוד. פרק ב: אוצר המילים והמשמעים, שם המספר ומילות היחס )26 נקודות( .10מצאו במאמר )בפסקות שבסוגריים( את המילים הנרדפות למילים הבאות: א. מידה )פסקה א( ב. תהפוך ענייה )פסקה ג( ג. להחליף )פסקה ו( ד. שטויות )פסקה ז( .11 לפניכם צירופים מן המאמר. המירו את המילים המודגשות בביטויים שמשמעותם מנוגדת. א. תלמידי מדינה זו כושלים במתמטיקה )שורה 19( ב. המסקנות המתבקשות מן הממצאים סותרות )שורה 37(

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר