עמוד:180

שם המספר ומילות היחס )5 נקודות( .18 כתבו במילים את המספרים המודגשים במשפטים הבאים: א. 1938 איננה רק תרצ"ח אלא היא השנה שקדמה לימי מלחמת העולם השנייה. ב. בסונטה יש 14 שורות. ג. אנו מקווים כי בשנת 2021 יהיה מספר התלמידים בכיתות המדעיות פי 2 ממספרם היום. .19 בחרו את האפשרות הנכונה מכל שתי אפשרויות. א. מי מכם/ממכם משתמש בלוח העברי ביומיום? ב. יום העצמאות החמישים ושמונה/חמישים ושמונה למדינת ישראל ייחגג השנה בשלושה/שלישי במאי. פרק ג: תחביר ומערכת הצורות )24 נקודות( בפרק זה שמונה שאלות: ארבע שאלות מתחום התחביר וארבע שאלות מתחום מערכת הצורות. ענו על ארבע שאלות )תוכלו לבחור מתחום התחביר או מתחום מערכת הצורות או משניהם(. תחביר .20 א. לפניכם שלושה משפטים שבהם חוזר הצירוף לוח שנה. מה התפקיד התחבירי של הצירוף בכל משפט: נושא, נשוא, משלים פועל, משלים שם )לוואי(? .1 בלוח השנה מצוינים כל ימות השנה לפי חלוקה לחודשים ולשבועות. .2 בכיתתנו נתלה לוח שנה גדול ליד הדלת. .3 השימוש בלוח השנה הגריגוריאני )הלועזי( מקובל מאוד. ב. לפניכם משפט שחלקיו נתחמו. כתבו על כל חלק שנתחם את תפקידו התחבירי. הכול ציפו סוף סוף לחופש חנוכה בכ"ה בכסלו, שיגאל אותנו מימי לימודים רצופים. .21 לפניכם שלושה משפטים הכתובים לפי המאמר: .1 כתבי עת ספרותיים רבים אינם מציינים על גיליונותיהם את התאריך העברי על אף שהם מתהדרים בתרומה לתרבות ולספרות העברית. .2 אי ידיעת התאריכים העבריים מחזקת את הניתוק עם "התרבות העברית" בשל פגם גדול בהבנה המעמיקה של "הזמנים היהודיים". .3 הלוח העברי משמש בסיס משותף, והוא מאחד את כל פלגי העם. א. ציינו ליד כל משפט את סוגו התחבירי: פשוט, מורכב או מאוחה )מחובר(. ב. ציינו ליד כל משפט את הקשר הלוגי המופיע בו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר