עמוד:176

פרק א: הבנה והבעה )50 נקודות( בפרק זה ענו על כל השאלות. .1 על-פי פסקה א, מדוע היה לוח השנה העברי הלוח החשוב בעיני התלמידים בתקופה שלפני קום המדינה? .2 עיינו בפסקות ג-ד וענו: א. מה הן שתי הדוגמות שהכותבת נותנת כדי להדגיש את העובדה שכמעט כולנו אימצנו את הלוח הלועזי? ב. מה הכותבת רוצה להדגיש בדוגמות אלה? .3 בשורה 13 כתוב: הצירוף כ"ט בנובמבר, ,1947 ייתכן שהיה אחד משלבי הביניים במעבר מהלוח העברי לכללי. הסבירו משפט זה. .4 א. מהי טענת הכותבת בפסקה ה? ב. הביאו שני ביסוסים מן הטקסט לחיזוק טענתה. .5 במילים גרעין קשה משותף )שורה 53( הכותבת מתכוונת לגישור בין: א. ערבים ויהודים ב. דתיים וחילוניים ג. נוצרים ויהודים ד. כלל החילוניים .6 כבר בכותרת המשנה יש ביטוי לביקורת החריפה של הכותבת על התופעה הנידונה. א. כתבו בשני משפטים את הביקורת שהכותבת מציגה. ב. באיזה אמצעי לשוני הכותבת משתמשת בכותרת המשנה? ג. הסבירו את תרומתו להבהרת עמדתה של הכותבת. .7 בפסקות ט-יא הכותבת מציינת את מסקנתה. א. כתבו את המסקנה של הכותבת. ב. אילו דרכים ניתן לנקוט, לפי דעתה, כדי לממש את המסקנה? .8 שאלת סיכום )12 נקודות( סכמו את המאמר )בהיקף של 15-10 שורות(. בסיכומכם תארו את התופעה, את השלכותיה ואת הפתרון שהכותבת מציעה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר