עמוד:173

פעילות משלבת 10 בקטע בעמ' 169 )שורה 7( כתוב: כיום ובעתיד, כאשר הטלוויזיה תשתף פעולה עם המחשב ותהיה יפה יותר וברורה יותר... לפניכם הערך ברור משני מילונים: מילון אבן-שושן )2003( ומילון רב-מילים )1997(. קראו את ההגדרות וענו על השאלות שאחריהן. מילון אבן-שושן מילון רב-מילים א. הביאו מכל מילון את ההגדרה המתאימה למילה ברור בהקשר שלה בקטע. ב. העתיקו מן ההגדרות בשני המילונים הגדרה אחת שהיא הכללה והבחנה )הגדרה קלאסית( והגדרה אחת שהיא מילה נרדפת. ג. מאילו רובדי לשון לקוחות הדוגמות במילון אבן-שושן? ד. אחד הביטויים בערך ברור בשני המילונים הוא: ברור כשמש. .1 איזה אמצעי לשוני יש בצירוף זה? .2 נסו להסביר כיצד נולד הביטוי ואת משמעותו. ה. השוו בין הערכים בשני המילונים: הפרטים הדקדוקיים, מקור המובאות, סדר ההגדרות, מספר ההגדרות וכדומה. מתוך: אברהם אבן-שושן, מילון אבן-שושן, 2003 מתוך: יעקב שויקה, רב מילים - המילון השלם, 1997

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר