עמוד:170

ב. העתיקו משני המילונים את ההגדרה המתאימה למילה אמונה בהקשר שלה בקטע. ג. באיזה משני המילונים ההגדרה הולמת יותר להקשר בקטע? ד. מצאו בכל אחד מהערכים הגדרה באמצעות מילה נרדפת והגדרה שהיא הכללה והבחנה )הגדרה קלאסית(. ה. ציינו את ההבדלים בין המילונים בשניים מן ההיבטים הבאים: הפרטים הדקדוקיים, הצגת ההגדרות, סדר ההגדרות, הדוגמות. פעילות משלבת :7 ביקור בשדה בקטע שבפעילות הקודמת כתוב: החלטתי לבקר ב"שדה" )שורה 2(. לפניכם הערך ביקר ממילון אבן-שושן )2003(. קראו אותו, וענו על השאלות שאחריו. א. איזו הגדרה מתאימה לשם הפועל לבקר בהקשר שלו בקטע. ב. במשפטים הבאים מודגש הפועל ביקר. לאיזו הגדרה מן הערך שלמעלה מתאים הפועל בכל משפט? .1 מבקר המדינה ביקר בחריפות את סגנו. .2 נסעתי לבקר את משפחתנו שגרה בצפון הארץ. .3 למטרת לימודיו הוא מבקר במכללה שלוש פעמים בשבוע. מתוך: אברהם אבן-שושן, מילון אבן-שושן, 2003

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר