עמוד:129

פעילות :5 מילים נרדפות א. מצאו את הנרדפות למילים הבאות, כתבו אותן מעל המילים: מסגל, סוג, שונה, מכר, אדם, שחר, אנושי, תבל. ב. במשפט הבא החליפו את המילים הנרדפות שמצאתם: הסמים, שהם חומרים המסוגלים לגרום לתופעות נפשיות מסוגים שונים, היו מוכרים לאדם למן שחר ההיסטוריה האנושית, ונראה שהופקו מצמחים שונים בכל רחבי תבל. ג. מה קרה למשפט? האם משהו השתנה במשמעות? במשלב? האם הוא מובן? מדויק? ד. מה הדבר מלמד על נרדפות: האם תמיד ניתן להחליף מילה במילה נרדפת? מדוע? פעילות :6 רעש והמולה בכל המשפטים נתונות מילים נרדפות. א. קראו כל משפט ובכל פעם החליפו את המילה הנרדפת. ב. ציינו את ההבדלים במשלב או במשמעות. הרעש .1 התגעגעתי אל השאון ברחוב. ההמולה בלגן. אי–סדר. תוהו ובוהו. אנדרלמוסיה. .2 השינויים במוסד גרמו חזרנו שבנו .5 כרגע מבית–הספר. לפספס .3 הפעם אסור לפקשש את ההזדמנות. להחמיץ חבר. רע. ידיד. עמית. .4 פגשתי ברחוב זרחה. האירה. הפיצה אור. נגהה. עלול .8 מזג האוויר עשוי להשפיע. יכול .7 השמש .6 עכשיו כרגע חזרנו מבית–הספר. עתה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר