עמוד:110

פעילות :7 כתיבת טיעון בזיקה לטקסט א. קראו שוב את המאמר "להכניס את החיים האמתיים" )עמ' 105(. ב. כתבו קטע טיעון בן 10 שורות בתגובה למאמר שקראתם. תוכלו להישען על הכתוב במאמר, אך אל תעתיקו אותו. כתבו משפטים מקוריים, העולים במחשבותיכם. נסחו טענה המתייחסת לטקסט, בססו אותה בנימוקים, והציעו מסקנה לעתיד. ג. קראו את הטיוטה שכתבתם ושפרו אותה בהתאם להנחיות בעמ' .104 ד. בדקו אם השתמשתם באמצעים רטוריים. פעילות :8 כתיבת טיעון קראו שוב את דף ההסברה על יובלים בעמ' .48 כתבו טקסט בדגם טיעון שמטרתו לשכנע את הקוראים לעבור להתגורר ביישוב יובלים. בכתיבתכם התייחסו למידע המופיע בדף ההסברה. השתדלו לא להעתיק משפטים שלמים, אלא לנסח במילים שלכם. פעילות :9 דיון וביקורת מערכת החינוך מחנכת את התלמידים לאחידות מחשבתית. זאת טענה מתוך טקסט ביקורת על מערכת החינוך בארץ. א. ערכו דיון בכיתה או בקבוצה על טענה זאת. ב. אם אתם מסכימים עם ביקורת זאת, הרחיבו אותה וכתבו טקסט ביקורת. אם אינכם מסכימים - כתבו ביקורת נגד טענה זאת. שיעור :11 מכתב בשיעור זה תעסקו במכתב הרשמי על סוגיו השונים ועל חלקיו האופייניים. סוגי מכתבים נהוג למיין את המכתבים לשני סוגים עיקריים, לפי מידת הרשמיות )הריחוק( שבהם: מכתב אישי הוא מכתב "קרוב" שכותבים למשפחה, לחברים. במכתב הזה כותבים רגשות וחוויות. המכתב מבטא קרבה, הוא אינטימי וחברי. לעומת זאת, מכתב רשמי הוא מכתב "מרוחק", פורמאלי, שכותבים למישהו לא מוכר, למשל: לעירייה, לעיתון, למשרד ממשלתי, לחברה מסחרית. גם מכתב שמקבלים ממקומות כאלה הוא, בדרך כלל, מכתב רשמי. מכתב תלונה, מכתב תגובה, מכתב התנצלות, מכתב בקשה ומכתב למערכת הם בדרך כלל מכתבים רשמיים. לעיתים קיימים מכתבים שהם לא ממש אישיים ולא ממש רשמיים, אלא רשמיים למחצה, למשל: מכתב של תלמיד בדוא"ל למורה בבית הספר.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר