עמוד:107

א. מהי התכנית המוזכרת במאמר? ב. מה מטרתה של תכנית זאת? ג. תארו בקצרה במילים שלכם את טענתו של הכותב, וציינו כיצד הוא מנמק, מסביר או מדגים טענה זאת ואת מסקנותיו. ד. חוו דעתכם על תכנית זו. בנימוקיכם הישענו על הכתוב בטקסט. פעילות משלבת :3 אוצר מילים א. לפניכם מילים וביטויים מתוך המאמר "להכניס את החיים האמיתיים". הסבירו אותם במילים שלכם. היעזרו בהקשר או במילון. רלוונטיות )שורה 1( - לראיה )שורה 3( - משתאים )שורה 4( - פורצי דרך )שורה 10( - גולת הכותרת )שורה 37( - ב. אילו מן המילים שלמעלה הן מילים לועזיות? ג. בפסקה א יש מילים מהשדה הסמנטי של הצלחה ולעומתן מילים מהשדה הסמנטי של כישלון. העתיקו מספר מילים לכל שדה סמנטי. ד. ההתנסות הראשונית הזו של גיוס הון היא תרגיל ביזמות )שורה 21(. מה פירוש המילה יזמות. היעזרו במשפחת המילים: ליזום, יוזמה. תוכלו גם להיעזר בהקשר )המשך המשפט(. ה. לשון - הקבוצות יצרו מוצרים, כגון: תקליטורים לטקסים בבתי–הספר, מגפון עם סוללות נטענות, כלי אחסון המוצב על שולחן במסעדות, וגולת הכותרת - מדבקה לשמירת מרחק 9-7-5 )שורה 36(. באילו דרכי תצורה נוצרו שמות העצם: תקליטור, מגפון, מסעדה, מדבקה? פעילות משלבת :4 תרשים זרימה בעמוד הבא נמצא תרשים הזרימה של המאמר "להכניס את החיים האמיתיים" )עמ' 105(. העתיקו את התרשים למחברת, והשלימו אותו לפי המאמר. זכרו: יש למלא את התרשים בהיגדים )כותרות( ולא במשפטים.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר